0

(PW 19/41) Rozpoznawanie przedmiotów po dotyku

OPIS ĆWICZENIA:
Terapeuta wykłada przed dzieckiem kilka przedmiotów (zróżnicowanych kształtem). Następnie chowa je do worka i zaciąga sznurek, tak by dziecko nie widziało znajdujących się w środku przedmiotów. Zadaniem dziecka jest wyjąć z worka określony przedmiot, rozpoznając go tylko po wielkości, kształcie czy fakturze. Ćwiczenie to można wykonywać w kilku wersjach:
A) Rodzic wypowiadając nazwę przedmiotu, który dziecko ma wyjąć z worka, pokazuje jednocześnie jego zdjęcie/ obrazek.
B) Zanim dziecko wyjmie określony przedmiot z worka, rodzic najpierw mu go pokazuje.
C) W worku znajduje się tylko jeden przedmiot. Dziecko sprawdza dotykiem co to za przedmiot i nie wyjmując go z worka wskazuje odpowiadający mu obrazek.

CEL:
Nauka identyfikowania za pomocą dotyku przedmiotów schowanych w worku.
360 dni(Jak pracować z dzieckiem)
85zł

Zobacz także

  • Akademia Dalej Razem IX

    Chcesz skuteczniej pomagać Osobom z autyzmem? Czerp z doświadczeń terapeutów pracujących w ośrodku, przedszkolu i przedsiębiorstwie społecznym.
    2028
  • ŻURAW – gra: pokaż, narysuj, powiedz

    Pomoc terapeutyczno-dydaktyczna w postaci gry planszowej. Trenuj koncentrację i spostrzegawczość u osób z autyzmem. W zestawie po 30 kart "pokaż" i "powiedz".
    80

Kontakt

Anna Kaczor

terapeuta

Anna Kaczor

W Ośrodku Dalej Razem pełni funkcję koordynatora zespołu pracującego z najmłodszymi podopiecznymi SPOA. Ukończyła szkolenia specjalistyczne z zakresu pracy z osobami z autyzmem oraz studia z wczesnej interwencji terapeutycznej. Koordynuje działania terapeutyczne prowadzone w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.

autyzm | Zespół Aspergera | komunikacja alternatywna | pomoce terapeutyczne | szkolenia