0

(N 4/8) Naśladowanie sekwencji czynności

OPIS ĆWICZENIA:
Rodzic siedzi naprzeciw dziecka. Zwracając na siebie uwagę dziecka, rodzic wypowiada komunikat „Popatrz. Zrób tak jak ja”. W momencie, gdy dziecko spojrzy na rodzica, ten wykonuje sekwencję dwóch ruchów. Ruchy prezentowane przez rodzica powinny opierać się na ruchach z zakresu motoryki dużej, motoryki małej oraz ruchach narządów artykulacyjnych.
Zadaniem dziecka jest powtórzyć ruchy zaprezentowane przez rodzica w takiej samej kolejności.

CEL:
Celem tego ćwiczenia jest nauka naśladowania sekwencji czynności.

WAŻNE!
Początkowo, należy prezentować dwa różne ruchy. Gdy dziecko opanuje już tę umiejętność, można wykonać sekwencję trzech ruchów.
360 dni(Jak pracować z dzieckiem)
85zł

Zobacz także

  • Akademia Dalej Razem IX

    Chcesz skuteczniej pomagać Osobom z autyzmem? Czerp z doświadczeń terapeutów pracujących w ośrodku, przedszkolu i przedsiębiorstwie społecznym.
    2028
  • ŻURAW – gra: pokaż, narysuj, powiedz

    Pomoc terapeutyczno-dydaktyczna w postaci gry planszowej. Trenuj koncentrację i spostrzegawczość u osób z autyzmem. W zestawie po 30 kart "pokaż" i "powiedz".
    80

Kontakt

Anna Kaczor

terapeuta

Anna Kaczor

W Ośrodku Dalej Razem pełni funkcję koordynatora zespołu pracującego z najmłodszymi podopiecznymi SPOA. Ukończyła szkolenia specjalistyczne z zakresu pracy z osobami z autyzmem oraz studia z wczesnej interwencji terapeutycznej. Koordynuje działania terapeutyczne prowadzone w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.