0

(PS 3/4) Lokalizowanie źródła dźwięku w przestrzeni

OPIS ĆWICZENIA:
Rodzic siedzi naprzeciwko dziecka. Przed dzieckiem rozłożony jest koc/materiał. Pod jednym z rogów koca/materiału rodzic chowa przedmiot. Zadaniem dziecka jest podnieść właściwy róg koca/materiału i odnaleźć dzwoniący przedmiot. Polecenie kierowane do dziecka to komunikat „Gdzie słyszysz dźwięk? Poszukaj go”. Rodzic początkowo modeluje wykonanie zadania, następnie zachęca dziecko do powtórzenia czynności.

CEL:
Celem tego ćwiczenia jest skupienie uwagi dziecka na słyszanym dźwięku oraz nauka lokalizowania jego źródła.

WAŻNE!
Koc/materiał powinien być jednolity kolorystycznie, tak by nie rozpraszał uwagi dziecka.
Podobnie jak w poprzednich ćwiczeniach , przedmiot należy umieścić pod kocem/materiałem w taki sposób, by dziecko nie zaobserwowało momentu chowania go.
3 miesiące
29zł
6 miesięcy
45zł
12 miesięcy
71zł
360 dni(Jak pracować z dzieckiem)
85zł

Zobacz także

  • Akademia Dalej Razem IX

    Chcesz skuteczniej pomagać Osobom z autyzmem? Czerp z doświadczeń terapeutów pracujących w ośrodku, przedszkolu i przedsiębiorstwie społecznym.
    2028
  • ŻURAW – gra: pokaż, narysuj, powiedz

    Pomoc terapeutyczno-dydaktyczna w postaci gry planszowej. Trenuj koncentrację i spostrzegawczość u osób z autyzmem. W zestawie po 30 kart "pokaż" i "powiedz".
    80

Kontakt

Anna Kaczor

terapeuta

Anna Kaczor

W Ośrodku Dalej Razem pełni funkcję koordynatora zespołu pracującego z najmłodszymi podopiecznymi SPOA. Ukończyła szkolenia specjalistyczne z zakresu pracy z osobami z autyzmem oraz studia z wczesnej interwencji terapeutycznej. Koordynuje działania terapeutyczne prowadzone w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.

autyzm | Zespół Aspergera | komunikacja alternatywna | pomoce terapeutyczne | szkolenia