0

Blog

Blog Edu Dalej Razem to baza ciekawostek pedagogicznych, porad dla wychowawców i nauczycieli, bieżących wiadomości z z życia działalności naszej organizacji. Chcesz podzielić się czymś z innymi czytelnikami napisz do nas. Zapraszamy do lektury.

Produkty 1 do 4 z 5

Strona:
  1. 1
  2. 2
z 2
Ustaw kierunek malejący

6 zasad antyterapii systemu rodzinnego osób z autyzmem

wtorek, 24 maja 2016 23:18:27 Europe/Warsaw

antyterapiaJeżeli masz przyjemność pracować z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu z pewnością nie raz wpadła Ci do głowy myśl, że może by tak w terapii uwzględnić rodziców i uzyskać ich wsparcie dla twoich działań. Na takie pomysł szczególnie łatwo wpaść, jak coś “nie idzie”.

Co prawda MY, terapeuci, jesteśmy ekspertami i wiemy o dziecku i autyzmie WSZYSTKO, i zdarza się, że zapominamy, że przecież to rodzic:
1) spędza z dzieckiem najwięcej czasu,
2) najlepiej je zna,
3) przez lata wypracował sobie sprawdzone strategie,
4) kocha swoje dziecko,
5) najbardziej zależy mu na jego samodzielności i rozwoju..

Jak sobie z tym poradzić?

Co zrobić, aby wykluczyć z terapii rodziców i przekonać ich o ich bezradności i naiwności? Jak stanąć po przeciwnej stronie barykady: tu My terapeuci, którzy wiemy lepiej, a tam ONI, ci trudni rodzice?

 

Czytaj więcej
dodano do kategorii Okiem terapeuty przez Dorota Poślednia

Recenzja: Dziecko z zespołem Aspergera, Magdalena Charbicka

wtorek, 2 lutego 2016 16:17:32 Europe/Warsaw

Dziecko z zespołem AspergeraBardzo rzetelny skrypt autorstwa Magdaleny Chabickiej, streszczający podstawowe informacje i podający proste rozwiązania. Książka warta przeczytania zarówno przez specjalistów, nauczycieli, jak też przez osoby nieposiadające wiedzy o ludziach z zespołem Aspergera, którze chcą się czegoś na ten temat dowiedzieć i zrozumieć inny sposób odbioru świata. Bardzo przyda się również rodzicom, dając im wiedzę i podstawowe informacje, jak rozumieć i zajmować się swoimi dziećmi.

Czytaj więcej
dodano do kategorii Półka z ksiażkami przez Dorota Poślednia

Problemy komunikacyjne dzieci i młodzieży autystycznej

środa, 15 lipca 2015 14:43:31 Europe/Warsaw

Mowa i komunikacjaAutyzm stanowi niejednorodną grupę zaburzeń. Główną cechą autyzmu, według psychiatry dziecięcego Leo Kannera jest ,,niezdolność odnoszenia się […] w zwykły sposób do ludzi i sytuacji […] skrajne autystyczne osamotnienie, które – gdy to tylko możliwe – lekceważy, ignoruje, nie dopuszcza czegokolwiek, co dociera do dziecka z zewnątrz”. To uderzające osamotnienie przybiera najróżniejsze formy w zakresie mowy, zachowania, rozwoju poznawczego i kontaktów społecznych.

Czytaj więcej
dodano do kategorii Okiem terapeuty przez Dorota Poślednia

Terapia integracji sensorycznej w pracy z dziećmi autystycznymi

poniedziałek, 13 lipca 2015 13:29:00 Europe/Warsaw

Integracja sensorycznaŚwiat odbieramy za pomocą zmysłów. Każdy z nas jest świadomy posiadaniazmysłów: dotyku, słuchu, wzroku, smaku i węchu. Nie każdy wie, że mamy jeszcze czucie głębokie (inaczej priopriocepcja) i równowagę. Praca tych wszystkich zmysłów połączonych skomplikowanym układem zależności, stanowi o prawidłowym funkcjonowaniu w środowisku. Dzięki ich prawidłowej pracy potrafimy odpowiednio odbierać bodźce, przetwarzać je i na nie odpowiadać.

Według Ayres integracja sensoryczna to „proces dzięki któremu mózg otrzymując informacje ze wszystkich zmysłów segreguje je, rozpoznaje, interpretuje, integruje ze sobą i wcześniejszymi doświadczeniami i w końcu odpowiada adekwatną reakcją.”

Czytaj więcej
dodano do kategorii Okiem terapeuty przez Dorota Poślednia

Produkty 1 do 4 z 5

Strona:
  1. 1
  2. 2
z 2
Ustaw kierunek malejący

autyzm | Zespół Aspergera | komunikacja alternatywna | pomoce terapeutyczne | szkolenia