0

Szkolenia

Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Dalej Razem Edu
Przygotowujemy do pracy z osobami z autyzmem, tak jak byśmy wdrażali nowych terapeutów „Dalej Razem”. Korzystamy z doświadczeń ośrodka diagnostyczno-terapeutycznego, przedszkola i przedsiębiorstwa społecznego.


Akademia TEACCH  (szkolenie 6-dniowe)

Akademia TEACCH (szkolenie 6-dniowe)

Dlaczego Akademia TEACCH jest wyjątkowa?:

  • pierwsza Akademia dla nauczycieli w Polsce, która w praktyczny sposób przedstawia dostosowanie NOWEJ podstawy programowej do osób z ASD w oparciu o model TEACCH,
  • szkolenia poprowadzą doświadczone trenerki: wieloletni nauczyciel Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Nowej Soli, twórca pierwszej klasy dla osób z autyzmem oraz terapeuta SPOA Dalej Razem współpracujący z nauczycielami w trybie konsultacji, wcześniej wolontariusz w SOSW w Nowej Soli,
  • Akademia ma charakter warsztatowy – staniesz się praktykiem,
  • w trakcie zajęć będziesz mieć możliwość omawiania własnych przypadków – uczniów z ASD,
  • w trakcie szkolenia otrzymasz kilkanaście pomocy terapeutycznych, a niektóre z nich wykonasz osobiście w trakcie licznych warsztatów,
  • każdy Uczestnik otrzymuje możliwość odbycia 10-godzinnego stażu praktycznego.

Dzięki Akademii m.in.:

  • zdobędziesz wiedzę z zakresu przygotowania i prowadzenia edukacji oraz terapii uczniów z ASD w oparciu o model TEACCH,
  • nauczysz się oceniać poziom funkcjonowania uczniów z ASD,
  • posiądziesz wiedzę, jak nauczyć osobę z ASD 20 podstawowych umiejętności niezbędnych w procesie edukacji i terapii,
  • nabędziesz umiejętność tworzenia planów dnia oraz planów aktywności w różnych formach, a także w trakcie różnego rodzaju zajęć edukacyjnych i terapeutycznych,
  • nauczysz się „cieniowania” ucznia z ASD,
  • nabędziesz wiedzę, jak modyfikować dostępne materiały edukacyjne,
  • nauczysz się tworzyć pomoce wizualne dla uczniów z ASD, by realizować wybrane treści nauczania ujęte w podstawie programowej.

Program szkolenia:

DZIEŃ I (29.09.2018)

  • Jakie możliwości daje uczniowi z ASD edukacja w Polsce?
  • Czym jest model TEACCH?
  • Jakie metody terapii i edukacji wykorzystuje się w modelu TEACCH?
  • Jak zdiagnozować poziom funkcjonowania uczniów z ASD w oparciu o model TEACCH?
  • Jak stworzyć IPET dla ucznia z ASD w oparciu o diagnozę funkcjonalną?

DZIEŃ II (30.09.2018)

  • Jak wygląda model pracy z uczniem z ASD w szkole specjalnej? 
  • Jak zmotywować ucznia z ASD do nauki?
  • Od czego zacząć edukację ucznia z ASD?
  • Jak nauczyć osoby z ASD umiejętności podstawowych z zakresu współpracy, naśladowania, dopasowywania i sortowania?

DZIEŃ III (13.10.2018)

  • Jak stworzyć bezpieczne i przyjazne środowisko dla ucznia z ASD w szkole specjalnej?
  • Jak zorganizować czas uczniom z ASD w szkole?
  • Jak wprowadzić pierwszy plan dnia uczniowi z ASD?
  • Jak nauczyć korzystania z planu dnia wykorzystując podpowiedzi manualne?
  • Jak stworzyć plany wybranych lekcji uczniom z ASD, np. język polski, język nowożytny, matematyka, historia, plastyka, religia itp.?
  • Jak stworzyć plany wybranych zajęć specjalistycznych, np. logopedia, rehabilitacja, rewalidacja, integracja sensoryczna itp.?

DZIEŃ IV (14.10.2018)

  • Jak wprowadzić pierwszy plan aktywności?
  • Jak stworzyć plany wybranych aktywności podczas zajęć edukacyjnych i terapeutycznych?
  • Jak wykorzystać plany aktywności do nauki dokonywania wyboru?
  • Jak zmodyfikować i dostosować wybrane materiały (np. karty pracy) dla uczniów z ASD w szkole specjalnej?

DZIEŃ V (27.10.2018)

Jak wykorzystać pomoce wizualne do realizacji wybranych treści nauczania u uczniów z ASD w szkole specjalnej (na przykładzie podstawy programowej dla uczniów z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym i znacznym), tj:

    1. umiejętność samoobsługi,
    2. dbałość o zdrowie,
    3. umiejętność porozumiewania się z otoczeniem,
    4. rozwijanie percepcji wzrokowej i spostrzegania,
    5. rozwijanie percepcji słuchowej,
    6. ćwiczenia pamięci.

DZIEŃ VI (28.10.2018)

  • Jak wykorzystać pomoce wizualne do realizacji wybranych treści nauczania u uczniów z ASD w szkole specjalnej (na przykładzie podstawy programowej dla uczniów z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym i znacznym), tj:
    1. nauka czytania,
    2. poznawanie najbliższego otoczenia,
    3. poznawanie najbliższego środowiska społeczno-kulturalnego,
    4. twórczość artystyczna,
    5. poznawanie przyrody,
    6. zajęcia ruchowe,
    7. kształcenie techniczne.
  • Jak oceniać wiedzę uczniów z ASD?
  • Dlaczego model TEACCH jest tak ważny w edukacji i terapii ucznia z ASD?

Podczas szkolenia otrzymasz:

  • materiały szkoleniowe,
  • przykładowe IPET uczniów z ASD w szkole specjalnej,
  • przykładowe karty umiejętności,
  • przykładowe arkusze terapeutyczne,
  • pomoce terapeutyczne,
  • 6 – miesięczny dostęp do bazy obrazków EdWord, filmików „codzienne czynności” oraz filmików „trening umiejętności społecznych”.

Garść informacji organizacyjnych:

  • Zajęcia odbywają się w następujących godzinach:
  • sobota: 9.00 - 17.00,
  • niedziela: 8.00 - 16.00,
  • Szkolenia odbywają się w Zielonej Górze,
  • Uczestnik otrzymuje zaświadczenie Dalej Razem Edu.

Szkolenie odbędzie się po zebraniu odpowiedniej liczby uczestników.

Wolne miejsca

Termin: 29.09.2018
cena: 1550 zł

Najbliższe szkolenia

Marzena  Ganczar

Marzena Ganczar

Pedagog. Ukończyła studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki oraz terapii zajęciowej. Uczestniczyła w licznych szkoleniach specjalistycznych z zakresu wiedzy o autyzmie, ukończyła m.in. kursy dotyczące kinezjologii, terapii taktylnej, terapii behawioralnej. Pracuje z osobami z autyzmem od 2004 roku. Współtwórczyni i dyrektor merytoryczny Dalej Razem sp. z o.o. – przedsiębiorstwa społecznego zatrudniającego dorosłe osoby z ASD. W Ośrodku Dalej Razem jest koordynatorem zespołu pracującego z młodzieżą i mniej samodzielnymi dorosłymi osobami z ASD.

Kontakt

Natalia Strzała

Tel: 514 734 793
E-mail: szkolenia@dalejrazem.pl

Formularz kontaktowy

id store: 1


id website: 1